Ми не були готові до асоціації в 2013 році і так само не готові до неї сьогодні. Сергій Лівенцов:«НОВА ПОЛІТИКА» завжди відкрита до діалогу Володимир Семиноженко: Потрібно жити своїм розумом, будувати країну виходячи із власних інтересів
ГоловнаГлавная
Регiональнi організацiї

Пошук

Теги

Держава

ДЕРЖАВА

ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?

В сучасному світі держава покликана виконувати дві найважливіші функції: гарантувати порядок і, водночас, забезпечувати розвиток економіки і суспільства, що стрімко ускладнюються. Ефективність держави напряму залежить від злагодженості дій органів влади, їх здатності адекватно і швидко реагувати на вимоги часу, постійно взаємодіючи з інститутами громадянського суспільства і економіки. Сьогодні влада – передусім співробітництво і діалог.

ЩО МАЄМО СЬОГОДНІ?

Державне управління в Україні здійснюється на вчорашніх технологіях: зберігаються надмірна централізація влади, непрозорі та складні бюрократичні процедури. Економіка падає, а кількість чиновників зростає.

Відсутність чіткого та усталеного розподілу владних повноважень породжує політичну нестабільність і безвідповідальність. Підбір кадрів на державну службу скрізь здійснюється за принципом політичної або особистої відданості. Нехтування нормами закону і Конституції стало майже нормою для влади. Її непрофесійність і корумпованість зростають прискореними темпами.

Порівняно з успішними країнами така модель державної влади неконкурентоспроможна. Спроби реформувати систему державного управління нічим не закінчуються. Неефективна демократія завжди залишає лазівку для авторитарних зазіхань.

Як результат, замість стимулювання прогресу, неефективна держава все помітніше гальмує розвиток суспільства і країни. Держава не є партнером ані для бізнесу, ані для громадян. Вона ставить країну перед прірвою.

ЩО МАЄМО ЗРОБИТИ?

Аби прискорити розвиток країни, необхідно посилити ефективність держави, перетворити її на професійного менеджера з розвитку. За таких умов з'являється більше можливостей гарантувати порядок і стабільність, убезпечити реалізацію обраної стратегії від зовнішніх обставин, персоналій на владному Олімпі та політичних конфігурацій.

Що може посприяти відбудові сучасної та конкурентноспроможної держави в Україні до 2015 року?

НАВЕДЕННЯ ПОРЯДКУ В ДЕРЖАВІ

Влада, передусім найвищі посадовці, повинні шанувати Закон і безумовно підкорятися йому. Ні в кого немає права переступати закони і Конституцію! Збанкрутілі політикани і брехуни мають піти з влади! Суспільство контролюватиме політиків, змушуючи їх жорстко дотримуватися Закону.

Мають бути створені і закріплені взаємоприйнятні та довгострокові правила організації влади у державі. Йдеться про Конституцію України. Цю роботу необхідно вести спільними зусиллями, залучаючи до діалогу широкі суспільні групи, діючи тільки у правовому, конституційному полі.

В Основному законі слід чітко прописати повноваження органів державної влади. Головне – оновити владу, усунути подвійну підпорядкованість та створити дієву систему стримувань і противаг.

Перетворення України на потужну державу слід починати з утвердження законності у владі.

ПРОВЕДЕННЯ ВИБОРЧОЇ РЕФОРМИ

За українською Конституцією єдиним джерелом влади є народ. Але політики згадують про це здебільшого під час виборів, коли вирішується їх власна політична доля.

Чи є вибори в Україні справжнім волевиявленням народу? За даними опитувань, 4 з 5 українців вважають, що не можуть впливати на владу. Перехід до голосування на виборах за закритими партійними списками значно поглибив це відчуття. Існуюча система виборів немає нічого спільного з демократією!

Замість якісного оновлення парламенту відбувається «перетасовка» тих самих облич, продаж місць у списках, непрозорі партійні рішення та монополізація влади партійними лідерами. Остаточно втратився зв'язок між політиками та виборцями. Слабшає політична відповідальність.

То ж маємо повернутись до основ демократії. На виборах ми хочемо відкрито обирати людей, які не ховаються за закриті партійні списки. Необхідно негайно змінити виборчий закон. Відновити мажоритарні округи або запровадити відкриті партійні регіональні списки кандидатів у народні депутати. Тоді до парламенту і місцевих органів влади потраплять депутати, які користуються справжньою підтримкою і довірою простих людей, а не тільки партійних вождів, відстоюють інтереси всієї України та свого регіону. Україні потрібний парламент, сформований за волею народу, а не в інтересах купки олігархів.

Право вільно обирати і пильно контролювати владу – невід'ємне право людини і громадянина.

ВПРОВАДЖЕННЯ СПРАВДІ НЕЗАЛЕЖНОГО І СПРАВЕДЛИВОГО СУДОЧИНСТВА

Сьогодні в суді немає правосуддя. Правий той, хто більше заплатить. З цим не можна миритися!

Судова система має гарантувати дотримання верховенства права. Адже у державі вищою владою має бути не суддя або чиновник, а закон.

Для цього необхідно, насамперед, демократизувати систему судочинства. Якщо людина йде до суду, то процедура звернення або апеляції не повинна бути обтяжливою.

Необхідно вивести суди з-під впливу політиків та можновладців. Головний критерій для призначення на суддівську посаду – професійність. Водночас слід рішуче посилити дисциплінарну та кримінальну відповідальність суддів. Тільки так можна завдати нищівного удару по корупції.

Без чесного правосуддя немає держави.

ЗРОБИТИ ДЕРЖАВУ СИЛЬНОЮ

Україна успадкувала близько 20% військово-технічного потенціалу СРСР. Понад 200 тисяч українських фахівців високого класу здатні працювати в оборонному секторі. Це – величезний ресурс, але він майже втрачений. Обороноздатність України катастрофічно падає.

Маємо реформувати Збройні сили передусім відповідно до українських національних інтересів: зміцнити вітчизняну армію, забезпечити її надійну боєздатність і постійну боєготовність. Треба повернути армії, її солдатам і офіцерам, довіру і повагу суспільства!

На керівні посади в Збройних силах, МВС, СБУ, інших силових відомствах мають призначатися лише справжні патріоти України, професійні військовослужбовці, для котрих служіння Вітчизні і честь мундиру – понад усе!

Потужній державі –потужні Збройні сили.

ЗДІЙСНЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ РЕФОРМИ

Місцева влада у сучасному суспільстві – основа усієї системи державного управління. В її компетенції – надавати громадянам необхідні державні послуги, забезпечувати гідну якість життя. Проте сьогоднішній рівень компетенції, повноважень і ресурсозабезпеченості місцевої влади в Україні абсолютно не відповідає масштабу завдань, покладених на неї. Усі нагальні проблеми громади доводиться вирішувати через Київ. А це абсолютно безперспективний шлях.

Між тим, не побудувавши ефективну систему влади на місцях Україна, не зможе зробити жодного кроку вперед. Необхідно завершити адміністративно-територіальну реформу і внести необхідні зміни до Конституції України.

В областях, містах і районах виконавчу владу повинні здійснювати виконавчі комітети відповідних рад. Державні адміністрації в містах і районах мають бути ліквідовані, а в областях, містах Києві і Севастополі трансформовані в префектури.

Компетентне і повноважне місцеве самоврядування – фундамент держави

РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

Потрібна комплексна реформа державної адміністрації, а не політичні ігри із зміною кількості державних органів та їх назв.

Зокрема, мають бути спрощені процедури і скорочені терміни розгляду й ухвалення рішень державними органами. Слід ліквідувати зайві регулятивні функції держави.

Державна служба має стати професійною та політично незаангажованою. Для цього необхідно, нарешті, розмежувати політичні й адміністративні посади державних службовців.

Прийняття владних рішень повинно стати більш прозорим, а громадськість – отримати реальну змогу долучитись до їх розробки та реального, а не бутафорського, контролю за виконанням.

Ефективний державний апарат – головний менеджер реформ.

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ ЧЕРЕЗ МІЖНАРОДНУ ІНТЕГРАЦІЮ

Для України продовжувати грати пасивну роль у протистоянні інтересів інших держав (США, ЄС та Росії) – програшна стратегія. Світ швидко змінюється. Країни «Великої вісімки» дедалі частіше змушені поступатися лідерством новим амбітним державам. Виникають нові кооперації між країнами. Міжнародна інтеграція відіграє все більшу роль в економічному зростанні. Україні слід перейти до більш активного діалогу не тільки з сьогоднішніми, а й з завтрашніми лідерами – Китаєм, Індією, Росією, Бразилією та іншими.

Необхідно вивести на якісно новий рівень стратегічне партнерство з Росією. Адже єдиний шанс перемогти кризу в Україні – це діяти спільно з Росією, динамічно розвиваючи нові проекти в сфері високих технологій. Потужностей обох країн цілком достатньо для того, щоб наздогнати, а в чомусь й перегнати сьогоднішніх лідерів. Нам потрібна вільна торгівля і виробнича кооперація.

Маємо вийти на новий прагматичний рівень відносин з ЄС. «Європа нам допоможе» лише тоді, коли зможемо допомогти самі собі чітко сформулювати національні цілі та інтереси в євроінтеграційному процесі. Україні доцільно спочатку стати сильним економічним та політичним партнером ЄС, а вже потім вирішувати – бути чи не бути в Союзі. Соромно Україні постійно стукатись в зачинені двері.

Слід якомога швидше вийти з пастки питання про членство в НАТО, що тільки роз'єднує суспільство, і шукати альтернативні моделі безпеки для України. Ми впевнені: Україна має наполегливіше вимагати дотримання обов'язків, взятих на себе країнами-гарантами у зв'язку з приєднанням нашої держави до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї. Знищивши третій за величиною в світі ядерний військовий потенціал, Україна показала унікальний приклад міжнародній спільноті. Про це не можна забувати самим і не можна дозволити забути усьому світові. Будапештський меморандум 1994 року має набути статусу міжнародного договору.

Також варто активно просувати проект створення нової системи загальноєвропейської безпеки, пам'ятати й про неєвропейські впливові організації колективної безпеки, зокрема у азіатсько-тихоокеанському регіоні. Україна має набути повноправного членства в ЄврАзЕС, отримати статус спостерігача у ряді інших об'єднань, які сприяють економічній співпраці і формують безпечне міжнародне середовище.

Зовнішня політика України повинна спрямовуватись виключно на реалізацію власних національних інтересів, має орієнтуватись на перспективу, бути активною і передбачуваною, будуватись на демократичних засадах.

Щоб захистити інтереси України сьогодні, треба орієнтуватися на світ, яким він буде завтра.

Змiст видання:

Опитування

Мир на сході настане завдяки:

Результати опитувань

Пряма мова

Карта нової україни

Вiдео

Останні обговорення

Форум