Володимир Семиноженко: Потрібно жити своїм розумом, будувати країну виходячи із власних інтересівМи не були готові до асоціації в 2013 році і так само не готові до неї сьогодні. Сергій Лівенцов:«НОВА ПОЛІТИКА» завжди відкрита до діалогу
ГоловнаГлавная
Регiональнi організацiї

Пошук

Теги

Новини

Версія для друку 24 березня 2015

Час на дискусії вичерпано

Час на дискусії вичерпано

Прийнятий Верховною Радою Закон України «Про добровільне об’єднання громад» запустив відлік часу по впровадженню в державі реформи номер один по децентралізації влади. З того часу пройшло більше ніж півтора місяці, а реальних кардинальних зрушень не відбулося.

Активізувалося обговорення серед еліти місцевого самоврядування. Знову проходять палкі дебати на яких звучать ті ж самі тези, що і півроку і рік тому від повного несприйняття самої ідеї реформ до палкого схвалення укрупнення громад і децентралізації.


Ще раз підкреслюю що я є палким прихильником курсу на децентралізацію влади в державі і чітким розподілом повноважень між рівнями громада-район-область-держава без підпорядкування по вертикалі. Обрані лідери громад повинні бути підпорядковані виключно своїй громаді своїм виборцям – тоді і тільки тоді вони будуть свідомо діяти в інтересах людей, які їх обрали, а не поглядати на гору – чи сподобаються мої дії вищестоящому. Всі цивілізовані країни пройшли шлях децентралізації влади і досягли розквіту економіки і життя своїх громадян і тільки Україна має на жаль якийсь гібрид раднаркомівського адміністративно-командного управлінського устрою, який каменем тягне її на дно у прірву злиденного животіння народу і непомірного, всупереч всих законів економічного розвитку, збагачення купки олігархів та їх служак.

Отже альтернативи децентралізації немає. Так жити далі не можна – розуміють усі.

Сьогодні не вистачає наполегливості інформаційного потужного наступу, боротьби за підтримку звичайних пересічних українців, для покращення життя яких саме і задумана реформа.

Давайте згадаємо передвиборчі баталії за депутатські мандати Верховної Ради. Від інформації про досягнення і чесноти кандидатів у депутати не можна було сховатись нікуди. І радіо і телебачення і тисячні армії агітаторів діставали всих нас інформацією про своїх достойників і на роботі і в магазинах і на вулиці і дома. Ось так повинна вестися роз’яснювальна робота про реформу номер один про децентралізацію влади і об’єднання територіальних громад.

Сьогодні нічого подібного в державі не відбувається. Тому треба щоб ця робота була організована і очолена конкретними людьми, які б сприяли процесу добровільного об’єднання громад.

Добровільного об’єднання не відбудеться, якщо не буде стимулюючих факторів, так званої цукерки, як її вже охрестили експерти, яку будуть намагатися отримати громади, які об’єднуються. Тут конкретики скажем прямо також ніякої. Ми говоримо про виділення якихось коштів із світового банку резервного фонду Кабінету Міністрів, які отримають громади, які об’єдналися на наступний рік, а ті які не об’єдналися кошти отримають на розвиток інфраструктури ще через рік потому.

Все це якось зовсім безлико. І до свідомості простих громадян не доходить. На мою думку треба було б змоделювати розвиток однієї з об’єднаних громад держави і показати що, наприклад у разі об’єднання ось така громада отримає кошти на капітальний ремонт доріг в межах громади, такої кількості автобусів, які будуть у комунальній власності громади і забезпечать безперебійне сполучення в її межах в кожному населеному пункті об’єднаної громади буде вуличне освітлення, централізоване водопостачання і т.д., вказавши конкретні терміни надходження цих коштів та формування інфраструктури. Ось тоді громади сіл, селищ , міст зроблять свідомий вибір на добровільне об’єднання сільські та міські громади.

Наведу приклад. Одним із головних проблем, які сьогодні існують це відсутність якісних доріг у селах і між селами та відсутність автобусного сполучення. Ці проблеми десятиліттями ставлять люди перед нинішньою владою райдержадміністраціями і районними радами. Ця проблема вже стала “притчею во язицях” і роками не вирішується та й не може вирішитися апріорі. Тому що для того, щоб відремонтувати дорого і налагодити автобусне сполучення між селами в межах району і райдержадміністрація і районна рада повинна вийти за межі своїх повноважень – акумулювати і об’єднати кошти сільських бюджетів і тоді проблему можна було б вирішити. А коли буде єдиний бюджет об’єднаної територіальної громади - цю проблему вирішити можна буде значно простіше.

Доля реформ багато в чому буде залежати від сільських і селищних голів, бо вони користуються авторитетом, до їх думки прислуховуються. Їх треба також переконати, що повноважень у старости буде не менше ніж у сільського голови, а роль і відповідальність будуть надзвичайно високі, що це буде не якийсь “хлопчик помогай” а надзвичайно поважна особа і відповідальний керівник. Доречі слід я думаю в законі треба прописати і про створення хоч і на громадських засадах посаду помічника старости чи старшого населеного пункту у селах де посада старости не передбачається законом.

Час дискусії вичерпався настав час активних дій по створенню об’єднаних громад і реальної децентралізації влади.

Володимир Слєпцов.Карлівський міський голова.

Додати повідомлення

Вам необхідно зареєструватися або авторизуватися для того щоб створювати нові повідомлення.

Повернутися до архіву

Архів

Опитування

Мир на сході настане завдяки:

Результати опитувань

Пряма мова

Карта нової україни

Вiдео

Останні обговорення

Форум